۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

مردم مناطق حاشیه‌ شهر اراک صاحب مسکن مهر می‌شوند


خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: مردم مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی شهر اراک از مسکن مهر برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک علی اکبر شعبانی فرد بعداز ظهر سه شنبه در پنجاهمین جلسه شورای مسکن استان مرکزی افزود: انبوه سازان با در اختیار گرفتن زمینهای چشمه موشک (شهرک ولیعصر) و باغ خلج( کوی سجادیه) در این مناطق خانه سازی می کنند.

وی با بیان اینکه ساخت خانه در سکونتگاه های غیر رسمی اراک از مصوبات ویژه سفر وزیر مسکن به استان است، افزود: در این سفر ساخت 400 واحد در این مناطق به تصویب رسیده است.

استاندار مرکزی با تاکید بر ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی اضافه کرد: این طرح برای اولین بار به عنوان پایلوت در شهر اراک اجرا می شود.

شعبانی فرد با بیان اینکه استان مرکزی در ساخت مسکن مهر رتبه اول در کشور را داراست، تصریح کرد: سهمیه استان برای ساخت مسکن مهر 10 هزار واحد مسکونی است که از این سهمیه دو هزار واحد مسکونی برای شهرهای زیر 25 هزار نفر در تعهد بنیاد مسکن استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید دو هزار واحد مسکونی تا پایان سال به بهره برداری برسد اظهار داشت: عملیات اجرایی این واحدهای مسکونی در 24 شهر استان انجام شده و تا پایان شهریور به مرحله فنداسیون می رسد.

وی با بیان اینکه فرمانداران هر شهر موظف به پیگیری مشکلات مسکن مهر هستند اضافه کرد: فرماندران موظف هستند مشکلات برق، آب، گاز و مخابرات مسکن‌های مهر را پیگیری کنند.

در این جلسه مشکلات تعاونی های مسکن مهر که بیشتر در خصوص افزایش سقف تسهیلات بود بررسی و در این زمینه راهکارهایی ارائه شد.

هیچ نظری موجود نیست: