۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

انتقادات یک شهروند نسبت به امکانات ترمینال مسافربری اراک


آقای میم امیری طی ایمیلی به مرکزی دیلی از وضعیت نامناسب خدمات رسانی در ترمینال مسافربری شهر اراک گله کرده اند. در این نامه می خوانیم : ...
... من یک اراکی هستم که سالهاست در اصفهان زندگی می کنم.قبل از اینکه به اصفهان منتقل شوم هر موقع صحبت از شهر و شهروندی در اراک می شد از این شهر دفاع می کردم و می گفتم از بس این شهر خرابی دارد مسئولینش با اینهمه تلاش شبانه روزی نمی توانند مشکلات را برطرف نمایند.ولی الان که در اصفهان زندگی می کنم تازه می فهمم چرا حتی شهروندان شهرهای کوچکتر هم اراکی ها را آدم حساب نمی کنند!.

بنظرم قضاوت در مورد هر شهری از مهمان نوازی مردمان آن شهر و فرهنگ و نیز خدمات ارائه شده به مسافرین آن شهر تخمین زده می شود.یادم می آید وقتی برای بازدید اقوام عید امسال به اراک مراجعه کردم شاهد برخی اتفاقات بودم که حتی در مقام شعار هم بد نیست.گرچه می دانیم همه این کارها برای ظاهر سازی و فریب است ولی باز هم خوب بود.

مثلا در میدان سه راه خمین از مسافران با ساز و دهل پذیرایی بعمل می آمد و ادارات در مناطق مهم راهنمای مسافرین ترتیب داده بودند.ولی الان شما این وضعیت را با وضعیتی که تعریف می کنم مقایسه کنید.

من مسافر ظهر امروز به ترمینال مراجعه کردم.متاسفانه با اینکه بار سنگین هم داشتیم ورودی ترمینال اجازه ورود ماشین به محوطه را نداد و با برخورد بسیار بدی مانع ورود ما شد.بعد در هنگام ورود چرخ دستی جهت انتقال بار تا پای اتوبوس نبود.که با مقداری هزینه ناچیز ( ۲۰۰۰ تومان ) حل شد!! تازه فهمیده بودم که پول به اندازه کافی بهمراه ندارم.دستگاه خودپرداز داخل سالن درست کار نمی کرد.متاسفانه هر کاری کردم با کارت سامان ، مسکن و صادرات پرداخت انجام نشد ولی برای بقیه با کارت ملی و کشاورزی پرداخت صورت می گرفت یعنی دستگاه جوری تنظیم شده بود که به همه خدمات ندهد.در آن ترمینال به این بزرگی فقط یک دستگاه کارتخوان بود که متاسفانه آنهم حاضر نشد همکاری کند.

به ناچار اهل و عیال را در ترمینال گذاشتم و با یک عدد تاکسی دربستی به شهر مراجعه نمودم و مبلغ درخواستی را از خودپرداز دروازه تهران گرفتم و دوباره به ترمینال برگشتم.کودک من هیچوقت این مهمان نوازی اراکی ها را فراموش نمی کند که در گرمای ظهر ناچار شدم برای برخی خدماتی که در ترمینال مسافربری اراک نیست به شهر مراجعه کنم.چه کسی پاسخگوی ضرر جانی و مالی من است؟ آیا آن مسئولان ساده انگار و زودباوری که گوسفند برای مسافران نوروزی سر می برند و بزن و بکوب راه می اندازند حاضرند خسارت جا ماندن من از اتوبوس را پرداخت نمایند؟

با سازمان پایانه ها تماس گرفتم هیچکس پاسخگو نبود و حتی مدعی شدند با این دروغی که می گویم روزه ام را هم باطل کرده ام.خواستم به سایت اتوبوسرانی یا پایانه های اراک مراجعه کنم تا شاید تلفن تماسی یا ایمیلی پیدا کنم با سرچ در سایت شما متوجه شدم سایت اتوبوسرانی ماههاست که تعطیل است و اصلا پایانه های استان سایت خدماتی ندارد که ندارد.مسافت یاب به چه درد من مسافر آواره می خورد؟اخبار شما به چه کار من می آید؟بجای اینکه یک یاعلی به چه بزرگی در سایتتان بزنید پاسخگوی مردم باشید.

بنظر شما مردم اراک با این مسئولینی که حتی نمی دانند در مجموعه شان چه می گذرد باید خاکی بر سرشان بریزند.الان من ناچارم فردا به اتوبوس مراجعه کنم چرا که آن مسئول نادانی که گفته پایانه باید بیرون از شهر باشد نمی دانسته باید امکاناتش را هم فراهم کند و مردم را در بیابان تنها رها نکند.

برای خودم که یک اراکی هستم متاسفم چرا که الان متوجه می شوم چرا در بقیه حوزه ها هنوز و بعد از سالها مشکلاتی وجود دارد که با انتصاب یک مدیر دانا و با کمترین هزینه ممکن است رفع شود.

خواهش می کنم این نامه من را به گوش مسئولین برسانید تا با ادامه این بی توجهی هایشان مسافران را آواره نکنند و بیش از این اسم روستای اراک را بدنام نکنند.


پی نوشت اراک ؛ شهر من : این شخص مدعی شده است امکان ورود اتومبیل به داخل پایانه مسافربری وجود ندارد در حالی که نگارنده وبلاگ به دلیل Nبار! سفر به نقاط مختلف ایران به دفعات از اتوبوس استفاده کرده ام و همیشه اتومبیل شخصی امکان ورود به پایانه را داشته است. در مورد دستگاه عابر بانک نیز باید گفت مسئولان بانکی که آن دستگاه متعلق به آنهاست باید پاسخگو باشند که البته انتقاد به این وضعیت کاملا به جاست. تا وقتی که خود مردم اراک نخواهند در شهری زندگی کنند که امکانات آن در حد شهرهای هم تراز آن مانند اصفهان باشد و به جای تلاش شهر خود را «روستا» بنامند به قول معروف «از ماست که بر ماست». 

۱ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزيز ظاهرا شما ظاهرا به تازگي به اين ترمينال مراجعه نفرموده ايد.يكبار آزمايش كنيد.البته اگر خواستيد بفرماييد با هم برويم!در مورد عابر بانك و كارتخوان بانكي هم در متن دقت بفرماييد.من يك اراكي هستم.از اينكه شهرم روستا باشد هم خوشحال نيستم و تلاشم را هم مي كنم تا يك شهر بشويم ولي بنظر شما اگر قرار بود با يك گل بهار شود الان ديگر در اين شهر مشكل داشتيم؟