۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

عذر خواهی محمد خراط زاده از تمام مردم اراک


اراک آنلاین: سلام...

در تاریخ 24/6/89 تله فیلمی به نویسندگی و تهیه کنندگی اینجانب از شبکه دوم سیما پخش شد با نام "چراغهایی که روشن نشدند"...سیلی از اعتراضات و توهین ها در وبلاگم و موبایلم داشتم از اراکی ها که بخشهایی از فیلم رو توهین به حساب آوردند.لازمه قبل از هر توضیحی بگم که من خودم اراکی هستم، هر چند در تهران به دنیا آمدم ولی پدر و اجداد پدری ام اراکی بوده و خیلی هاشون هنوز در اراک زندگی می کنند.با این اوصاف ملزم شدم توضیح مختصری در وبلاگم بنویسم،هر چند در تلاشم که هر چه زودتر در یکی از جراید عذر خواهی رسمی خودمو به گوش مردم اراک برسونم...

ولی در واقع قصد به هیچ وجه توهین نبوده و در واقع توهین ها از قهرمانی در داستان اتفاق افتاده که نقش منفی فیلم بوده و قهرمان قصه با بازی خانم پردیس افکاری رو به این جرم با مشکل و دسیسه روبرو کرده. تعجب اینکه  چرا مردم خوب اراک فقط نقاط سطحی اثر رو دیدند و هیچ توجهی به عمق و اصالتی که بنده برای قهرمان اراکی داستان لحاظ کردم نکردند...

فهیمه پاکروان با بازی پردیس افکاری در تمام لحظات سخت ،ا نوعی اصالت که برایم خیلی آشنا بود و تنها در زنان اراکی دیده بودم رفتار کرد و در نهایت هم در پاسخ تمام رنجهایی که کشید به موطنش برگشت تا در شهر خودش وکالت کند.

تمام توهین هایی که فرض غلط مخاطب بوده از زبان قهرمان منفی فیلم با بازی سپیده گلچین بوده که معنای دراماتیک داشته (بد نیست یادآور شوم که خانم سپیده گلچین هم اراکی هستند)

تم اصلی فیلم "چراغهایی که روشن نشدند" مبارزه با نوعی فاشیسم قومی بوده که اتفاقا در تهران رایج است و حقیر تنها قصد داشتم این نکته را یادآور شوم که رفتارهای ناهنجار شهرستانی های عزیز در پایتخت همیشه دستخوش یک بزرگنمایی می شود و ممکن است سبب پاشیدگی زندگی برخی از آنها شود...

به هر حال بنده، "محمد خراط زاده" از طرف خودم و تمام عوامل گروه از مردم خوب،صمیمی،باصفا و فرهیخته اراک عذر خواهی کنم و یاد آور می شوم که در پایان این پست نام تعدادی از عوامل فیلم را که خودشان اراکی هستند قید می کنم تا هر شبهه ای برطرف و غبار کدورت از دل اراکی های عزیز زدوده شود...

محمد خراط زاده .............. نویسنده و تهیه کننده
بهنوش صادقی ............... کارگردان
مهنوش صادقی .............. بازیگر نقش فرح
سپیده گلچین ................ بازیگر نقش سیما
محمد صادقی ................ طراح صحنه و لباس
مهشید صادقی .............. جامه دار

و شاید کسان دیگری هم باشند که ذهن حقیر یاری نمی کند.

با احترام
محمد خراط زاده
وبلاگ محمد خراط زاده : http://b81356.persianblog.ir

هیچ نظری موجود نیست: