۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

تجمع و درگیری در شرکت آلومینیوم اراک


بنا به گزارش دریافتی اراک؛ شهر من در روز چهارشنبه ماموران دادستانی و نیروی انتظامی اراک که برای پلمپ خط سه واحد قدیمی ایرالکو به این شرکت آمده بودند با مقاومت کارگران مواجه شدند.

این گزارش افزوده است کارگران که از بیم بیکار شدن خود با تعطیلی خطوط قدیمی ایرالکو مخالف هستند با ماموران دادستانی و نیروی انتظامی درگیر شدند.

در این میان ماموران با استفاده از گاز فلفل درصدد متفرق کردن تجمع کنندگان بر می آیند که کارگران مامورانی که از گاز فلفل استفاده کرده اند را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.


این در حالی است که به نوشته «کارگر 89» برخی خبرها از زخمی شدن یکی از کارگران و بستری شدن وی در بیمارستان حکایت دارد.

کارگر 89 نوشته است «یکی از نمایندگان اراک که برای کاهش آلودگی فعالیت می کند و موافق تعطیلی خطهای تولیدی است در کارخانه حاضر شده بود که با شعار کارگران و عکس العمل فیزیکی آنها مجبور به ترک محل شد».

به گفته منبع خبری اراک؛شهر من این تجمع با ورود فرماندار اراک به جمع کارگران و قول مساعد عدم تعطیلی خطوط قدیمی ایرالکو ختم به خیر می شود.

پیشتر عباس رجایی؛نماینده اراک از توافق با مالکان ایرالکو برای ارتقای سیستمهای تصفیه هوا در خطوط قدیم خبر داده بود که در نتیجه تعطیلی این واحد از شرکت ایرالکو منتفی شده بود.

پیش از این صدها دیگ از خطوط قدیمی شرکت آلومینیوم اراک توسط دادستانی و با شکایت سازمان محیط زیست استان پلمپ شده است که در یک مورد 20 تن از کارگران خط های تعطیل شده اخراج شده که با وساطت مسئولان استان دوباره به کار بازگردانده شدند.

هیچ نظری موجود نیست: