۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

کاظمی: شهرداری اراک در حال حاضر با کمترین بضاعت در حال فعالیت است


نائب رئیس شورای شهر اراک گفت: همکاری سازمان‌های مختلف با شهرداری در جهت افزایش خدمات رسانی به مردم الزامی است.

منوچهر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با بیان این مطلب افزود: شهرداری اراک در حال حاضر باکمترین بضاعت در حال فعالیت است.

وی تلاش در راستای بهبود وضعیت مالی شهرداری را ضروری دانست و گفت: در این راستا اقدامات قابل قبولی از سوی شهرداری اتخاذ شده است.

وی خواستار پرداخت به موقع عوارض و نوسازی و همچنین پرداخت بدهکاری کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۷۷ از سوی مردم شد و اظهار کرد: بدون همکاری مردم نمی‌توان پروژه عمرانی قابل قبول را به بهره برداری رساند.

کاظمی خواستار همگرایی و تعامل مسوولین استان مرکزی در جهت پیشبرد فعالیت‌های عمرانی شد و افزود: مردم هم باید در رابطه با تعریض و عقب نشینی با شهرداری همکاری داشته باشند و همچنین سازمان‌های خدمات رسان در رابطه با عملیات آسفالت و کندمان با شهرداری هماهنگ باشند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اراک همکاری استانداری را از جمله علل به بار نشستن طرح‌های عمرانی برشمرد و گفت: ادامه این همکاری سبب آبادانی شهر خواهد شد.

پانوشت «مرکزی دیلی»:

با تقدیر و تشکر از صداقت این نماینده محترم در شورای شهر اراک باید د نظر داشت که اینگونه کمبود بودجه از اول هم پیش بینی می شد و در مطالب و اخبار گوناگون به مدیران شهری گوشزد شده بود ولی متاسفانه شواهد اینگونه نشان می دهد که مسئولین استان بدون توجه به کارایی و عملکرد مدیران شهری در موارد مختلف صرفا سیاسی عمل نموده اند و اکنون مدیریت شهری اراک با بحرانهایی مواجه است که ناشی از ضعف برنامه ریزی و آینده نگری در سیاست گذاری هاست که هزینه های گزافی در کوتاه مدت برای رفع اینگونه مشکلات صرف خواهد شد و برای برطف شدن در دراز مدت باید برنامه ها و سیاست های کلان مجموعه مدیریت شهری در حوزه های مختلف مورد بررسی و بازبینی و کارشناسی مجدد قرار گیرد و در انتخاب ابزارهای اجرایی هم تجدید نظر صورت گیرد.تنها در این صورت است که دیگر شاهد اینگونه مشکلات نخواهیم بود.


پانوشت «اراک؛ کلانشهر من»:

از سوی دیگر عدم پرداخت جرائم مرتبط با کمیسیون های مختلف نهادهای شهری از سوی هم شهریان و همچنین همکاری ضعیف و گاه عدم همکاری برخی شهروندان در پرداخت عوارض سالیانه شهرداری در موعد مقرر شهرداری اراک را در چنین وضعی قرار داده است.اگر نگاهی به کوچه پس کوچه های شهرمان بیندازیم بلوکهای سیمانی را خواهیم دید که در مقابل برخی املاک تجاری و مسکونی قرار داده شده که حاکی از تخلف مالک و عدم پرداخت جریمه آن به شهرداریست.

هیچ نظری موجود نیست: