۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

و این بار وعده نماینده اراک برای افتتاح سد کمال صالح در دی ماه!


پس از وعده و وعیدهای فراوان در خصوص افتتاح سد کمال صالح قبل و پس از سفر هئیت دولت به اراک نماینده مردم اراک در مجلس نیز این احتمال را مطرح کرده است که سد کمال صالح به زودی به بهره برداری برسد.

وی به ایرنا چنین می گوید «به احتمال فراوان بهره‌برداری از سد کمال صالح تا نیمه نخست دی‌ماه آغاز می‌شود». به گفته ی وی سد کمال صالح در سومین سفر هیات دولت به استان آماده افتتاح نبود و قرار شد پس از تکمیل به بهره ‌برداری برسد.

رجایی از احتمال سفر دوباره احمدی نژاد به اراک برای بهره برداری از این سد سخن به میان آورده است.

این در حالی است که فردا؛ اولین روز دی ماه 89 است و تنها دو هفته تا نیمه دیماه زمان باقیست.

پیش از این استاندار مرکزی علت عدم افتتاح سد کمال صالح را چنین توضیح داده بود :

«همین جا اعلام می‌کنم که مخالف افتتاح این سد بودم؛ ساختمان سد آماده است و حتی تاج سر آن هم آسفالت‌ریزی شده اما، این سد ایراداتی از جمله نداشتن شیر تخلیه در پایین سد و ایراداتی در پمپ داشت و ... ما نمی‌خواستیم این سد را با این ایرادات افتتاح کنیم و پس از چند روز شاهد تعطیلی آن باشیم. امیدواریم این سد در آینده‌ای نزدیک افتتاح شود».

این در حالی است که معاون استاندار در اظهار نظری خلاف صحبتهای مافوقش گفته بود «تراکم برنامه ها زیاد بود سد افتتاح نشد». به گفته بازوند دو طرح بزرگ سد کمال صالح شازند و پست ۴۰۰کیلو وات برق ساوه به دلیل تراکم برنامه های سفر هئیت دولت بهره برداری نشد.

اما عضو شورای شهر اراک در نامه ای سرگشاده به احمدی نژاد با اشاره به تاخیر فراوان در افتتاح و بهره برداری این سد نوشته است :

«مگر قرار است چند بار یک پروژه افتتاح گردد. سد کمال صالح که قرار بوده سالیان گذشته افتتاح گردد و برای هر مرحله از احداث آن چندین مراسم افتتاح گذاشته اند که این پروژه به علت طولانی شدن زمان بهره برداری بیش از ۳۳% آب مورد نیاز شهر {اراک} را تأمین نخواهد کرد».

گفتنی است، سد مخزنی کمال صالح بر روی رودخانه تیره از سر شاخه‌ های رود دز در ۴۵ کیلومتری جنوب شازند و ۷۴ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است.

برای این طرح ۸۷/۴ کیلومتر خط انتقال تعبیه شده و هزینه احداث سد و خط انتقال آن ۲۲۰ میلیارد تومان است.


منابع :
ایسنا
ایرنا
وب سایت شخصی محمد حسن احمدی؛عضو شورای شهر اراک


-اختصاصی اراک؛ کلانشهر من

برخی مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست: