۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

ضعف نظارت به همراه تخلف مسافربرها کرایه ها را گران کرد!


«مرکزی دیلی» : از شهر اراک خبر می رسد که مسافربرهای شهر اراک اعم از تاکسی و آژانس مقادیر قابل توجهی به کرایه های خود افزوده اند. این درحالیست که طبق اعلام مسئولین هیچگونه افزایش نرخ کرایه در شهر ها قانونی نیست.

متاسفانه در مسیر بازار تا خیابان دانشگاه تاکسی ها که قبلا مبلغ 200 تومان اخذ می کردند الان مبلغ 250 تومان از مسافران مطالبه می کنند و در مسیر الهیه هم کرایه ها تا مبلغ 400 تومان دریافت می شود.این در حالی است که برخی سرویسهای آژانس هم در مسیرهایی که قبلا 1500 تومان دریافت می شد مبلغ 3000 تومان از مسافران دریافت می کنند.

البته گزارشهای مختلفی در افزایش کرایه در سایر مسیر های این شهر هم شنیده شده است که بنظر می رسد ضعف سازمان تاکسیرانی اراک در نظارت بر عملکرد و برخورد با تاکسی داران متخلف یکی از عمده علتهای رواج اینگونه تخلفات باشد که از قبل هم مسبوق به سابقه بوده و البته با اغماض مدیران شهری اراک مواج می شده.

پیشنهاد می گردد مسئولین مدیریت شهری نسبت به اطلاع رسانی گسترده در موضوع عدم تغییر کرایه های درون شهری با ابزارها و رسانه های گوناگون اقدام کنند و از طرفی برخورد قاطع با متخلفین هم صورت گیرد تا این موضوع خللی در اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها و تضمینهای کنترلی دولت فرآهم نیاورد.

مدیرکل دفتر شهری استانداری مرکزی گفت: رانندگان تاکسی و آژانس حق هیچ‌گونه افزایش قیمتی را ندارند.

به گفته ی مدیر کل دفتر شهری استانداری مرکزی: در شهرستان اراک شهروندان می‌ توانند تخلفات تاکسی‌ های درون شهری را به شماره ۲۷۷۴۰۰۴ انعکاس دهند و در رابطه با تخلفات وسایل نقلیه برون شهری هم شماره تماس ۳۱۳۰۰۶۰ در نظر گرفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست: