۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

دولت به جاي انتقال تيم‌ها بومي ‌سازي كند


نماينده مردم تفرش و آشتيان در خانه ملت گفت: دولت به جاي انتقال تيم‌ها و باشگاه‌ها به استان‌ها و شهرستان‌هاي ديگر بهتر است كه بومي‌سازي كند.

بهمن اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تشكر از هيات دولت درخصوص انتقال تيم نفت تهران به اراك آن را هديه‌اي از طرف هيات دولت به استان مركزي و در راستاي انتقال تيم‌هايي مانند پاس تهران به همدان، صباباتري به قم و پيكان به قزوين دانست.

وي در عين حال با انتقاد از اين مساله افزود: اي كاش در اين رابطه با توجه به حضور تيم‌هاي صنايع اراك و شهرداري اراك، دولت به تيم‌هاي بومي هر استان كمك مي كرد تا استعدادهاي جوانان هر استان شناسايي شده و به آنها آموزش داده شود كه قطعا اين كار براي منافع ملي فوتبال ما هم مثمرثمر خواهد بود.

نماينده‌ي تفرش و آشتيان در خانه ملت بار ديگر با تشكر از دولت به دليل اين اقدام، گفت: اگر قرار باشد تيم نفت تهران به اراك منتقل شود به دليل اين كه اكثر بازيكنان آن غيربومي بوده، لذا هيچ‌گاه انگيزه‌ي كار نخواهند داشت. در حالي كه بايد به استان‌هايي باشگاه بدهيم كه بازيكنان آن انگيزه كار براي آن استان‌ را داشته باشند.

وي با طرح اين سوال كه آيا براي انتقال تيم نفت تهران به اراك با تمام اعضاي اين تيم و كادر فني آن صحبت شده و نظر آنها را جويا شده‌اند، افزود: هرچند دولت با اين اقدامات به فكر استان‌ها و پيشرفت آنهاست، ولي بهتر اين است كه بومي‌سازي كند و واقعا نيروهاي هر استان را پرورش دهد و از نيروهاي بومي در استان‌ها حمايت كند. در واقع از صفر بايد كار را شروع كنيم و امكانات مالي كه قرار است در اختيار تيم نفت قرار داده شود را در داخل هر استان در جهت شناسايي استعداد جوانان بومي به كار ببريم.

اخوان هم‌چنين با حمايت از عادل فردوسي‌پور و انتقادهاي صورت گرفته نسبت به وي گفت: اين‌كه عنوان مي‌شود از سوي فردوسي‌پور بي‌احترامي‌هايي صورت گرفته بايد گفت اصلا اين‌گونه نيست. فردوسي‌پور اولا از خانواده‌ي نظام جمهوري اسلامي ايران است و كسي است كه نظام او را قبول دارد و وقتي نظام، او را قبول داشته و وقتي در صدا و سيماي ايران حضور دارد، پس وي اعتقاد به نظام جمهوري اسلامي ايران دارد. لذا نبايد در اين‌جا براي افراد خط‌كشي كنيم و بگوييم چون من نوعي از نظام بسيار حمايت مي‌كنم، پس من بالاتر از همه هستم.

وي با بيان اين كه همه‌ي ملت ايران شهروند بوده و همه به قانون اساسي راي داده و به جمهوري اسلامي ايران آري گفتند، ادامه داد: پس امروز وقتي مي‌آييم شخصيتي مثل فردوسي‌پور را زير سوال مي‌بريم و به او بي‌احترامي مي‌كنيم اين يك صحبت غيركارشناسي است.

وي با تاكيد بر اين كه فردوسي‌پور در ورزش حضور دارد، نه در سياست، گفت: به عنوان يك نماينده مجلس از صحبت‌هاي فردوسي‌پور بي‌احترامي احساس نمي‌كنم بلكه وي نظر كارشناسي‌اش را اعلام داشته و هيچ توهيني نيز انجام نداده است. امروز هم جايگاه نمايندگان مجلس و مجلس بايد در كارهاي زيرساختي و زيربنايي و قانون‌گذاري باشد و نسبت به كل ورزش ايران تصميم‌گيري كنند، نه در رابطه با يك باشگاه خاص.

اخوان با اشاره به اين كه در بحث ورزش بايد كارشناسان ورزش صحبت كنند، گفت: همان‌طور كه در مجلس، كميسيون‌هاي متفاوتي داريم و افراد با توجه به سوابق كاري و كارشناسي خود در كميسيون‌ها شركت كرده و نظر كارشناسي مي‌دهند، كساني هم كه در ورزش اظهارنظر مي‌كنند بايد واقعا كارشناس اين بخش باشند.

وي تصريح كرد: امروز نمايندگان مجلس ما بايد به منافع ملي ورزش ايران فكر كنند، نه منافع منطقه‌ي خود. لذا فردوسي‌پور را يك فرد متدين، مومن و باسواد و دانشگاهي و آكادميك مي‌دانم. قطعا اگر هم قرار باشد درخصوص فردوسي‌پور يك نظرسنجي از طريق sms انجام شود، مشخص خواهد شد فردوسي‌پور محبوبيت خاص و ويژه‌اي در سراسر ايران در بين جواناني كه به نظام جمهوري اسلامي ايران اعتقاد دارند، خواهد داشت.

نماينده مردم تفرش و آشتيان با تاكيد بر انجام كارهاي غيركارشناسانه در بسياري از امور گفت: بايد پول‌هايي كه دولت به ورزش اختصاص مي دهد را در خدمت ورزش هر استان قرار دهد و از خود استان‌ها شروع كنيم و تيم خود استان‌ها را بالا بياوريم تا در فكر انتقال تيمي از جايي به استاني باشيم.

وي تقويت تيم‌هاي استاني را عامل ايجاد رقابت و انگيزه دانست و گفت: وقتي يك بچه تهراني را به اراك يا همدان يا قزوين و هر جاي ديگري انتقال دهيم هيچ‌گاه انگيزه‌ي كار نخواهد داشت ولي وقتي جوانان بومي هر استان را به كار بگيريم چون انگيزه دارد نتيجه هم خواهد داد و او بيشتر مي‌تواند كار كند و مي‌تواند بيشتر خود را در سطح كشور نشان دهد ولي وقتي باشگاهي را شسته و رفته مي‌كنيم و به استان ديگر مي‌دهيم موفقيتي حاصل نمي‌شود. اين بحث، بحث كارشناسي است، نه اين‌كه بگوييم توهين به مجلس و نماينده شده است.

۱ نظر:

رضا گفت...

سلام
هك اراك شهر اريكه هاي ماندگار شكسته شد
با آدرس قبلي در خدمت شما ايم
.
.
.
.
.
.
.......................اراك شهر اريكه هاي ماندگار............