۱۳۸۹ بهمن ۱۴, پنجشنبه

سد کمال صالح و ماجرای افتتاحش!


ماجرای افتتاح سد کمال صالح و آّبرسانی به کلان شهر اراک خود دارد به کتابی قطور تبدیل می شود که تک تک صفحات آن پر است از وعده و وعیدهای مسئولان مختلف کشوری ؛ استانی و محلی برای افتتاح این سد کذایی.

آنچه در زیر خواهید خواند نگاهی به وعده های مسئولان مختلف در خصوص افتتاح این سد در سه ماه گذشته است.

15 آذر ماه 89 : استاندار مرکزی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی «دولت» خبر از افتتاح سد کمال صالح همزمان با سفر هئیت دولت به این استان داد. شعبانی فرد در این مصاحبه گفته بود :

«... در دور سوم هم طرح هایی خواهیم داشت. یکی از طرح هایی که در دور سوم افتتاح می شود، سد کمال صالح است که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بوده که در دور اول پیگیری و دو دور دوم مصوب شد تا در دور سوم سفرهای استانی دولت افتتاح شود که هدف از اجرای این طرح تامین آب شرب شهر اراک و روستاهای طول مسیر است».

اواخر آذر ماه 89 : شعبانی فرد پس از عدم افتتاح کمال صالح در سفر دولت به استان وعده دارد سد کمال صالح با حضور احمدی نژاد در اراک افتتاح شود. وی گفته بود :

«در آینده نزدیک این پروژه افتتاح شده و شهروندان اراکی از آب این سد بهره‌ مند می‌شوند.ساختمان سد‌ به اتمام رسیده و ۵۳ میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شده است».

اول دی ماه 89 : نماینده اراک در مجلس وعده داد سد کمال صالح در نیمه ی دوم دی ماه افتتاح شود. عباس رجایی گفته بود :

«به احتمال فراوان بهره‌ برداری از سد کمال صالح تا نیمه نخست دی‌ ماه آغاز می‌ شود».

13 بهمن ماه 89 : فرماندار اراک در گفتگو با خبرگزاری ایسنا؛ منطقه مرکزی وعده داد سد کمال صالح 16 بهمن ماه افتتاح شود. آصفری گفته است :

«همزمان با شانزدهمين روز از بهمن ‌ماه سد کمال صالح به عنوان بزرگترين پروژه از ميان پروژه ‌هاي گفته شده افتتاح شده و يکي از خواسته ‌هاي ديرينه مردم در خصوص تامين آب اراک از محل اين سد عملياتي خواهد شد».


شنبه 16 بهمن ماه است و به شخصه امیدوارم وعده فرماندار اراک محقق شود.


-اختصاصی اراک؛ کلانشهر من

منابع :

هیچ نظری موجود نیست: