۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

اعتراض آصفری به پتروشیمی؛پالایشگاه و نیروگاه شازند


«اراک آنلاین»: فرماندار اراک با اعتراض شديد نسبت به عملکرد پالایشگاه،نیروگاه و پتروشیمی شازند گفت: چرا تاکنون هزینه آلودگی هوای شهر اراک توسط پالایشگاه، نیروگاه و پتروشیمی شازند به این شهر پرداخت نشده است.

محمدحسن آصفری افزود: پالایشگاه و نیروگاه و پتروشیمی شازند باید سهم خود را از آلودگی هوای اراک پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه این واحدهای صنعتی نقش مهمی در آلودگی هوای شهر اراک دارند، ضمن اعتراض نسبت به عدم پرداخت سهم واحدهای مذکور از آلودگی هوای اراک افزود: این واحدهای صنعتی باید از ابتدای سال 90 سه درصد ارزش افزوده از فروش خود را به عنوان هزینه آلودگی هوای اراک بپردازند.

آصفری با بیان این مطلب که این مبلغ باید در راستای اقداماتی جهت کاهش آلودگی هوا و توسعه فضای سبز هزینه شود گفت: تاکنون هیچ مبلغی در این زمینه به فرمانداری اراک پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر جدیت فرمانداری در پیگیری این مهم و دریافت این مبلغ تصریح کرد: توقع داریم سازمان محیط زیست و نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی به همراه دیگر مسوولان استان در این راستا با فرمانداری همکاری کرده و حقوق مردم اراک را در این زمینه درخواست و دریافت کنند.

آصفری گفت: هزینه‌ ای که این سه واحد صنعتی باید در راستای کاهش آلودگی هوای اراک و شازند بپردازند باید با توجه به جمعیت شهرستان  وسعت آلودگی در هر یک از شهرهای اراک و شازند ارزیابی شده و اختصاص یابد.

هیچ نظری موجود نیست: