۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

تجمع اعتراض ‌آمیز کارگران کارخانه آونگان اراک


ایسنا: کارگران کارخانه آونگان اراک در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود، دست به تجمع در مقابل درب کارخانه زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، برخی از کارگران در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفتند: این کارخانه در گذشته دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای بود که حتی در خاورمیانه در مواردی منحصر به فرد بوده است.
این کارگران عنوان کردند: متاسفانه خصوصی‌سازی نامناسب، سبب شده است تا شرکتی که دارای توانایی قابل توجه‌ای بوده است در حال حاضر با چالش‌هایی روبرو شود.



این کارگران با اشاره به اینکه کارگران قراردادی، مدت 7 ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، مدعی شدند: این کارگران حتی عیدی سال گذشته خود را نیز نگرفته‌اند.
آنها با بیان اینکه کارگران رسمی کارخانه نیز مدت 4 ماه است که موفق به دریافت حقوق خود نشده‌اند تاکید کردند: ما خواهان دیدار با نمایندگان شهر اراک در مجلس شورای اسلامی هستیم.



کارگران آونگان با بیان اینکه بارها عشق و ارادت خود را به آرمان‌های انقلاب نشان داده‌اند، گفتند: ما نه سیاسی هستیم و نه خواسته سیاسی و خلاف عرف داریم، تنها خواسته ما دریافت حقوق عقب افتاده است که امیدواریم مسوولین به خواسته‌های ما توجه کنند.
این کارگران بیان کردند: خواسته کارگران صنفی است که باید به آن رسیدگی شود. گفتنی است، پیش از این کارگران کارخانه واگن پارس 24 آذر امسال هم جهت رسیدن به حقوق و مطالبات عقب افتاده خود دست به تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل فرمانداری اراک زده بودند که فرماندار اراک در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، گفته بود: متأسفانه به دلیل عدم نظارت در بحث خصوصی‌سازی، عده‌ای با سوء استفاده، از پرداخت حق و حقوق کارگر خودداری می‌کنند.



محمد‌حسن آصفری افزود: لازم است که دستگاه‌های اجرایی و قضایی تلاش کنند تا با بوجود آوردن شرایط، زمینه را برای اشتغال پایدار فراهم کنند و با افرادی که می‌خواهند با عدم پرداخت حقوق و مطالب زمینه اعتراض را فراهم کنند، برخورد شود.


وی با اشاره به لزوم پرداخت حقوق کارگران گفت: همه امید کارگر این است که اقتصاد و امرار معاش خود را فراهم کند پس باید با کسانی که حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند برخورد شود.


آصفری تصریح کرد: صاحبان کارخانه، اگر عرضه و توان ایجاد اشتغال پایدار را ندارند اعلام کنند و کارخانه را به سرمایه‌گذاران دیگر واگذار کنند.

۱ نظر:

nasr گفت...

اختصاصی نصر//
استان مرکزی در حال فروپاشی؟!!