۱۳۸۸ اسفند ۲۱, جمعه

پایان نظرسنجی!

فکر جالبی بود. در آغاز هم خوب پیش می رفت. اولین مخالفت را مرکزی دیلی در مورد درج نام این پایگاه در بین وبلاگها داشت. آنها معتقد بودند پایگاهشان تفاوت آشکاری با وبلاگ دارد و نمی خواستند در این نظرسنجی نامی از آنها برده شود.

چند روز بعد به گفته مدیر وبلاگ "افق نو" آرای عجیبی به این وبلاگ تعلق گرفته است در حالی که وبلاگهای اراک آنلاین و مهرورزان اراک رای بسیار کمی نسبت به این وبلاگ به دست آورده بودند. به اعتقاد آقای زند این حرکت در راستای ایجاد حساسیت در مورد شخص ایشان و وبلاگشان بوده است.

چندی که گذشت دو نفر (شایدم یک نفر با دو آی پی) یکی از دانشگاه علوم پزشکی اراک و دیگری با آی پی شرکت آریا رسانه تدبیر ورود و خروج زیادی به وبلاگ "اراک ؛ شهر من" داشتند و متعاقب آن آرای افق نو و نگاه امید به اراک بالا و بالاتر رفت.

نگارنده این وبلاگ تقریبا می داند چه کسی آرای زیادی را به وبلاگهای ذکر شده داده است تا در مقابل رقبای خود را به زعم خویش مغلوب کند (آقای ج) ولی ذکر این نکته ضروری است که این نظرسنجی علمی نبوده و با اتفاقات افتاده چندان جای اتکا به نتایج آن باقی نمانده است.

از طرفی خوشحالم که توانستم با این اقدام فضای غبارآلود وبلاگ نویسی در شهر خودم را بیشتر بشناسم و از حقارت نفس عده ای به نام وبلاگ نویس آگاهی پیدا کنم. از طرف دیگر ناراحتم که چرا هر کاری در این شهر بخواهد انجام شود ؛ از کاری کوچک مثل نظرسنجی وبلاگی تا اقدامات عمرانی و فرهنگی و... که بسیار عظیم اند آن قدر سیاسی کاری در آن دخیل می شود تا آن را به بیراهه ببرد.

در هر حال نتایج زیر پس از چند هفته نظرسنجی بهترین وبلاگهای اراکی به دست آمد که هر چند قابل اتکا نیست ولی برای روشن شدن دخالت خارق العاده فرد یا افرادی که آن را به بیراهه کشاند منتشر می شود :

تعداد آرا : 62 رای
اراک آنلاین : 5 رای – 8%
مهرورزان اراک : 6 رای – 9%
افق نو : 22 رای! – 35%
عکسام : 1 رای – 1%
نگاه امید به اراک : 23 رای – 37%
اراک ؛ شهر من : 5 رای – 8%
اراک ؛ شهر ما : بدون رای

بار دیگر تکرار می کنم نتایج این نظرسنجی علمی نیست و غیر قابل اتکاست. دست خود را داغ کرده و دیگر از این شکرها نمی خورم. بدرود.

۳ نظر:

امید گفت...

سلام
زیاد جدی نگیر و خودت را ناراحت نکن این اصلا مهم نیست که کدام وبلاگ رای بیشتر یا کمتری آورده مهم اینه که هر وبلاگی در حد توان و علاقه خودش سعی داره به شهر اراک خدمتی بکنه و از قدیم گفتن کیفیت بهتر از کمیته.
امید وارم موفق و سالم باشی.

ناشناس گفت...

salam jahat etelaa aghaye j inkar ra nakard balke khode aghaye z niz karmand daneshgah oloom pezeshki ast.

بابک گفت...

حتی اگر آقای ز هم اینکار را کرده باشه نمیاد باسه همزمان 20 تا رای هم به وبلاگ دیگری بده!! مطمئنا آقای ج یا کس دیگری هم برای مقابله با ایشون اومده به وبلاگ دیگری رای زیادی داده. به هر حال گذشته دیگه گذشته است ولی من درس خوبی از این نظرسنجی آموختم. برخی ها خیلی حقیرند و سعی دارند پشت نقاب هویت اصلیشون را مخفی کنند.