۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

با تصویب شوراي تأمين؛شهرداری مطالبات خود را وصول می کند

فارس: رئيس شوراي شهر اراك گفت: بر اساس مصوبه شوراي تأمين و شوراي شهر از اين پس شهرداري اراك مي‌تواند براي اخذ مطالبات خود اقدام كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اراك عليرضا يوسفي‌تبار امروز در جلسه بررسي پيشرفت مطالبات شهرداي اراك با اشاره به اينكه اخذ مطالبات شهرداري‌ در واقع احقاق حق مردم است، گفت: شهرداري‌ 40 ميليارد تومان از ارگان‌ها، سازمان‌ها، كارخانجات و افراد حقيقي و حقوقي طلب دارد.

وي با تأكيد بر اينكه شوراي شهر و شهرداري در راستاي اخذ مطالبات با هيچكس تعارف ندارد، تصريح كرد: برخي كارخانجات و شركت‌ها با اعمال نفوذ برخي مديران و مسئولان از پرداخت مطالبات قانوني خود خودداري مي‌كنند.

رئيس شوراي شهر اراك با اشاره به اينكه پاساژ فردوسي 2 ميليارد تومان بدهي به شهرداري دارد، متذكر شد: چطور برخي دستگاه‌هاي فرهنگي نظير صدا و سيما با 380 ميليون تومان بدهي و آموزش و پرورش با 5 ميليارد تومان بدهي قادر به پرداخت بدهي خود هستند، ولي برخي كارخانجات و شركت‌ها نمي‌توانند مطالبات سنگين خود را به شهرداري پرداخت كنند.
يوسفي‌تبار با بيان اينكه برخي شركت‌ها و كارخانجات مافياي بزرگ قدرت و ثروت هستند، اضافه كرد: متأسفانه برخي مديران و مسئولان به دنبال رشد و توسعه و ترقي و پيشرفت شهر نيستند.

شهردار اراك نيز در ادامه جلسه با اشاره به اينكه به دنبال پيگيري‌هاي مطلوب اعضاي شوراي شهر و تصويب طرح تخفيفات شهرداري به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، شهرداري موفق شد حقوق پرسنل و بخشي از بدهي‌هاي عمراني خود را پرداخت كند، گفت: تمام حقوق پرسنل و كاركنان شهرداري‌ پرداخت شده است.

مرتضي ميري اظهار داشت: در زمينه مطالبات شهرداري از دستگاه‌هاي دولتي و بخش خصوصي، مطالبات شهرداري از دستگاه‌هاي دولتي به وزارت كشور ابلاغ شده و مقرر شده از بودجه دولتي توسط دولت تأمين شود.

وي با تاكيد بر اينكه شهرداري‌ براي اداره امور شهري خود نياز به دريافت مطالبات دارد، خاطرنشان كرد: در اين راستا تيمي متشكل از همكاران حقوقي درآمد و حراست در شهرداري‌ به منظور وصول مطالبات تشكيل شده است.

شهردار اراك اجراي تقاطع غيرهمسطح محيط زيست، اجراي تقاطع غيرهمسطح ميدان انقلاب، ايمن‌سازي و تبديل طرح تقاطع غيرهمسطح انتهاي خيابان امام خميني(ره) در قالب يك طرح جديد، زيرگذر مقابل مصلا (ميدان سرداران) و اجراي فاز دوم پروژه 55 متري را از پروژه‌هاي سال 89 شهرداري اعلام كرد و بيان داشت: در صورت كمك‌هاي مالي از محل اعتبارات استاني و از محل طرح جامع كاهش آلودگي‌ اراك عمليات اجرايي اين پروژه‌ها اوايل سال آينده آغاز و تا پايان سال به اتمام مي‌رسد.

ميري اضافه كرد: در راستاي اخذ مطالبات شهرداري‌ قراردادي با سه وكيل منعقد كرده كه از محل جمع‌آوري مطالبات شهرداري‌ هزينه و دستمزد وكلا پرداخت مي‌شود.

عضو شوراي شهر و مسئول كميسيون خدمات شهري شوراي شهر اراك نيز با تأكيد بر اينكه شهرداري فاقد يك مديريت مستقل حقوقي است، گفت: بايد واحد حقوقي قوي همراه با وكلاي كارشناس و زبده در اين واحد جذب شوند.

سيدعماد مولايي‌نسب با بيان اينكه شهرداري براي اخذ مطالبات خود نبايد به نياز و مساعدت شخصي و دستگاه خاصي وابسته باشد، خاطرنشان كرد: تشكيلات حقوقي قوي در شهرداري بايد پيگير مطالبات باشد.

هیچ نظری موجود نیست: