۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

اختصاص9 درصد زمینهای واگذار شده به صنایع اراک

مهر: مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: بر اساس آمارهای موجود 9 درصد از اراضی واگذار شده از سوی این اداره کل در بخش صنعت مورد استفاده قرار گرفته است که این موضوع نشان از صنعتی بودن استان مرکزی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، عباس مظفری عصر شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: ساماندهی صنایع در قالب شهرک ‌های صنعتی یک الزام جدی برای استان مرکزی است زیرا 9 درصد از کل اراضی واگذار شده برای امور اقتصادی و توسعه‌ گرا در استان مرکزی در قالب شهرک‌ ها و نواحی صنعتی ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند واگذاری زمین به منابع طبیعی به عنوان متولی زمین‌ های دولتی بسیار طولانی است، بیان داشت: زمان لازم برای تشخیص و شناسایی عرصه ‌های انفال، نقشه‌ برداری، انتشار آگهی و صدور سند دولتی برای منابع طبیعی بسیار طولانی است که باید این زمان را به حداقل ممکن کاهش داد.

مظفری خاطرنشان کرد: منابع طبیعی در شناسایی زمین‌های بلامعارض، استعداد یابی و تعیین نوع بهره ‌برداری از زمین، فرآیند کمیته تخصیص و محاسبه حقوق عرفی بهره ‌بردارن هیچ محدودیتی ندارد و توسعه را در سایه توازن و تعادل منابع طبیعی در استان حمایت می ‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به اهمیت وجود درخت و مجتمع ‌های صنعتی خواستار توجه بیشتر به این موضوع از سوی صنعت شد و افزود: در مجتمع‌ های صنعتی 25 درصد از فضای موجود باید به کاشت درخت اختصاص یابد که این مهم تاکنون در بسیاری از واحدهای صنعتی استان محقق نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش آلودگی مجتمع ‌های صنعتی ایجاد درختکاری و توسعه فضای سبز باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حفظ و توسعه منابع طبیعی وظیفه همگانی است و باید به آن توجه ویژه صورت داد چرا که معضل حاد آلاینده ‌های محیطی و قرار داشتن اراک در لیست هشت شهر آلوده کشور، ضرورت گسترش فضای سبز به عنوان ریه‌ های تنفسی توسعه در این استان را دو چندان کرده است.

۱ نظر:

sahabzamani گفت...

سلام
دوست عزیز با مطلبی پیرامون جشن ده سالگی یک NGO به روزم ...
و منتظر دیدار و نظر شما .
سال خوبی داشته باشید
با احترام
http://axamshahram.blogfa.com