۱۳۸۹ تیر ۳۱, پنجشنبه

نظرسنجی در اروپا/موافق تحریم نفت ایران هستیم!


مطلب ویژه

پرچم کشورهای عضو اتحادیه اروپا
بنا به گزارش اراک؛ شهر من و به نقل از وب سایت خبری «البوابه» بنا به نتایج یک نظرسنجی که در سه کشور فرانسه ؛ آلمان و سوئد برگزار شده است 80 درصد پرسش شوندگان در فرانسه ؛ 83 درصد در آلمان و 90 درصد در سوئد مخالفت دستیابی ایران به «تسلیحات اتمی» هستند.

بنا به این نظرسنجی اروپائیان بر این اعتقادند که «جامعه بین المللی» باید جلوی «توسعه تسلیحات اتمی» از سوی ایران را بگیرد.

فرانسوی ها نگران برد موشکهای ایران و دستیابی آنها به خاک اروپا یا امریکا هستند.سوئدی ها نگران تجهیز گروههای «تروریستی» مانند حماس و حزب الله از سوی ایران هستند و آلمانی ها نگران سخنان مقامات دولت ایران مبنی بر حذف اسرائیل از نقشه جهان اند.

دو سوم آلمانی ها از تحریمهای مضاعف اتحادیه اروپا همزمان با تحریمهای شورای امنیت حمایت کرده اند. این رقم در فرانسه و سوئد به ترتیب 70 و 78 درصد است.این در حالی است که تنها 23 درصد مردم در آلمان و 28 درصد در سوئد بر این اعتقادند که تحریمها موثر واقع خواهد شد.

این رقم در فرانسه 53 درصد است و فرانسوی ها معتقدند تحریمها همراه با دیپلماسی می تواند جلوی «توسعه توانایی های اتمی» ایران را بگیرند.

اکثریت در فرانسه و آلمان از گسترش تحریمها که شامل منع خرید نفت خام ایران شود حمایت می کنند حتی اگر این کار موجب بالا رفتن بهای سوخت در این کشورها شود.این رقم در سوئد 71 درصد است.

اکثریت پرسش شوندگان از قطع کمکهای مالی دولتهایشان به شرکتهایی که با ایران داد و ستد می کنند حمایت کرده اند.

«استن گرینبرگ» از موسسه افکار سنجی «گرینبرگ کوئین روزنر» درباره نتایج این نظرسنجی می گوید «نتایج این نظرسنجی تاییدیه ای محکم برای تحریمهای سازمان ملل علیه ایران ارائه می کند.افکار عمومی در این کشورها نگران رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه و تهدید به حذف اسرائیل از نقشه جهان اند. به عنوان نتیجه؛ این کشورهای اروپایی اگر لازم باشد آماده تحریمهای سخت ترند».

از پرسش شوندگان در مورد احساسشان در رابطه با ایران و حماس پرسیده شده و اعداد یک تا صد برای این کار مشخص شده است.عدد یک نشانگر سردی احساس و عدد 100 نشانگر گرمی احساس در رابطه با این موضوع است.

61 درصد فرانسوی ها احساس سردی در مورد ایران دارند. (میانگین رتبه 27.9). 72 درصد آلمانی ها همین احساس را دارند (میانگین 26.3) و 57 درصد سوئدی ها هم احساس سردی به ایران دارند (میانگین 33.1). حماس نیز چنین جایگاهی در میان اروپایی ها داشته است.

در این نظر سنجی 1009 فرانسوی ؛ 1003 آلمانی و 511 سوئدی شرکت داشته اند. درصد خطای این نظر سنجی در فرانسه و آلمان 3.1+- و در سوئد 4.5+- اعلام شده است.

-اختصاصی اراک ؛ شهر من
گزارش «البوابه» (+

هیچ نظری موجود نیست: