۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

یک نفر در زلزله جنوب ایران کشته شد

مطلب ویژه

ایران بر روی چندین گسل بر پوسته زمین قرار دارد
بنا به گزارش اراک ؛ شهر من و به نقل از خبرگزاری فرانسه رسانه های ایران روز چهارشنبه گزارش دادند بر اثر یک زلزله 5.8 ریشتری در جنوب ایران یک نفر کشته و چندین تن زخمی شده اند و به خانه ها در چهار روستا خسارت وارد آمده است.

وب سایت تلویزیون دولتی ایران گزارش داده است «یک زن 80 ساله که بر اثر زلزله مجروح شده بود به دلیل خونریزی داخلی در بیمارستانی در لامرد جان سپرد».

این زلزله که در اواسط شب گذشته رخ داده است 30 پس لرزه به دنبال داشته و 30 درصد خانه های روستایی در مرز استانهای فارس و هرمزگان آسیب دیده اند.

«محمود مظفر» رئیس سازمان امداد و نجات ایران به فارس می گوید «30 نفر در لامرد و دو نفر در روستایی در هرمزگان زخمی شده اند».

ایرنا نیز گزارش داده است این زلزله در جزیره کیش احساس شده است اما جزئیات بیشتری مخابره نکرده است.

به گفته سازمان زمین شناسی امریکا این زلزله که کمتر از 5.1 ریشتر قدرت داشته است در ساعت 00:08 بامداد به وقت محلی و در 160 کیلومتری جنوب جهرم رخ داده است. به گفته این سازمان این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

به نوشته فرانس پرس ایران و پایتختش بر روی گسلهای بزرگی بر پوسته زمین واقع شده اند که سالانه زلزله های زیادی را به بار می آورد که بسیاری از آنها زیانبارند.

بدترین این زلزله های در دسامبر 2003 در بم رخ داد که نیمی از جمعیت شهر (31 هزار نفر) کشته شدند و ارگ باستانی بم تخریب شد.


-اختصاصی اراک ؛ شهر من
عکس / فرانس پرس

هیچ نظری موجود نیست: