۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

ایران بمب افکن بدون سرنشین خود را به نمایش گذاشت


بنا به گزارش اراک ؛ شهر من و به نقل از خبرگزاری فرانسه ایران روز یکشنبه هواپیمای بدون سرنشین «کرار» را به نمایش گذاشت که بر طبق ادعای ایران می تواند با سرعت بالا اهداف مورد نظر را بمباران کند.

تلویزیون حکومتی ایران سپس تصاویری از پرواز این هواپیمای بدون سرنشین به نمایش گذاشت که به گفته وزیر دفاع جمهوری اسلامی می تواند تا هزار کیلومتر پرواز کند.

پرواز این هواپیما در روزی صورت می گیرد که روز ملی صنعت دفاعی نامگذاری شده است.

وب سایت تلویزیون حکومتی ایران درباره این هواپیما نوشته است کرار «دارای توانایی های متفاوت از جمله حمل بمب برای نابودی اهداف مورد نظر و پرواز دور برد با سرعت بالاست».

به گفته وزیر دفاع جمهوری اسلامی «کرار نشانه قابلیت و پیشرفت صنایع دفاعی ایران است».

به نوشته فرانس پرس نمایش کرار دو روز پس از آن صورت می گیرد که ایران یک موشک ساخت داخل با نام «قیام» را آزمایش کرد.

بنا به گزارش این خبرگزاری انتظار می رود در چند روز آینده نسل سوم موشک فاتح 110 در ایران آزمایش شود. نسلهای قبلی این موشک بردی در حدود 150 تا 200 کیلومتر دارند.

در هفته دولت همچنین خط تولید دو قایق سریع نظامی سراج و ذوالفقار افتتاح می شود.

در چند روز گذشته چهار زیر دریایی سبک ساخت داخل با نام «غدیر» تحویل نیروهای مسلح ایران شده است که توانایی گریز از رادار و عملیات در آبهای کم عمق مانند خلیج فارس را دارا هستند.

به نوشته فرانس پرس مقامات ایرانی معمولا در مورد توانایی های نظامی جمهوری اسلامی اغراق می کنند که آخرین این اعلانات با هشدار در مورد هر گونه حمله به حکومت اسلامی همزمان شده است.

امریکا و اسرائیل هرگز گزینه نظامی را برای متوقف کردن برنامه جنجالی غنی سازی اورانیوم در ایران از دستور کار خارج نکرده اند.


-اختصاصی اراک ؛ شهر من
گزارش خبرگزاری فرانسه (+)
عکس / فرانس پرس

هیچ نظری موجود نیست: