۱۳۸۹ آبان ۵, چهارشنبه

آغاز عملیات ساخت مجتمع تجاری میدان شهدا تا یک ماه آینده


شهردار اراک گفت: در جهت افزایش امنیت سرمایه‌گذاری در اراک باید شورای شهر زمینه فعالیت سرمایه‌ گذار در مجتمع تجاری میدان شهدای اراک را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی، سیدمرتضی میری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شهر اراک، ‌با بیان این مطلب اظهار کرد: توافقی از سوی شهردار پیشین اراک با یکی از سرمایه‌گذاران بومی منعقد شده بود تا مجتمع تجاری میدان شهدای اراک احداث شود که پس از تلاش‌های گسترده، این توافق در کمیسیون ماده 5 تصویب شد.

وی تاکید کرد: زمینه‌ سازی در جهت فعالیت سرمایه ‌گذاری سبب می‌ شود تا امنیت سرمایه‌گذاری در اراک فراهم شود و به توافق‌های مدیران پیشین نیز احترام گذاشته شود.

میری تصریح کرد: سرمایه‌گذار پروژه مجتمع تجاری میدان شهدا باید ظرف یک ماه آینده کارگاه عمرانی این پروژه را آغاز کند و هر چه سریع‌ تر نیز مجتمع تجاری میدان شهدای اراک به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص شرایط توافق منعقده میان شهرداری و سرمایه‌گذار در جهت احداث مجتمع تجاری میدان شهدا بیان کرد: در این رابطه میزان و سهم شهرداری اراک و شرایط وصول آن را نیز مشخص می‌شود و زمان اجرای آن  به گونه‌ای مشخص می‌شود که تا پایان دور سوم شوراها این پروژه به بهره‌برداری برسد.

شهردار اراک در خصوص آسفالت معابر شهری شهر اراک نیز گفت: با تلاش‌های شهرداری اراک در حال حاضر روزانه تا 2 هزار و 110 تن آسفالت در معابر شهر اراک ریخته می‌شود که این حجم آسفالت‌ریزی در تاریخ اراک بی‌سابقه است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حق معابر فرعی شهر اراک نیز از آسفالت بهره‌مند می‌شوند و تا روزی که امکان فعالیت وجود داشته باشد، فعالیت آسفالت‌ریزی ادامه پیدا می‌کند.

سیدمرتضی میری تاکید کرد: در حال حاضر در تمامی مناطق شهر اراک و حتی محدوده بافت تاریخی نیز عملیات آسفالت ریزی ادامه دارد.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده را هماهنگی در جهت فروش 45 میلیارد تومان اوراق مشارکت در شهر اراک بیان کرد و افزود: با شرکت سرمایه‌گذاری امین هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا ظرف 2 ماه آینده این اوراق از طریق بانک شهر عرضه شود.

شهردار شهر اراک در پایان از برگزاری همایش شهرداران کشور در اراک خبرداد وافزود: با رایزنی‌های صورت گرفته همایش شهرداران کشور طی روزهای آتی در اراک برگزار می‌شود.


پ.ن : به نظر می رسد درج مطلبی با عنوان «نهضت آسفالت در نزدیکی استانداری» در «اراک ؛ شهر من» و انعکاس آن در چند وب سایت و وبلاگ اراکی شهردار اراک را مجبور به واکنش کرده است که امیدواریم این واکنشها و البته تقویت عملکرد شهرداری در عمران اراک موجب شود اراک هر چه زودتر به جایگاه واقعی خود به عنوان یک شهر بزرگ و صنعتی برسد.

هیچ نظری موجود نیست: