۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

وبلاگ کارگر 88 هک شد

وبلاگ خبری کارگر 88 که اخبار مربوط به کارگران استان مرکزی را منعکس می کرد چند روزی است که با پیغام هک این وبلاگ توسط گروهی که نام خود را "گروه هکر پشقه کش" عنوان کرده است لود می شود.

این وبلاگ در چندین ماه گذشته به انعکاس اخبار کارگری استان و به خصوص کارگران شهر اراک و مشکلات آنها پرداخته است و توانسته بود بخش اعظم این اخبار را گردآوری و منعکس نماید.

شایان ذکر است یکی از شایع ترین روشهای هک وبلاگها هک و ربودن پسوورد ایمیل اصلی نویسنده وبلاگ است که هکر با درخواستی جعلی از سرویس دهنده وبلاگ قربانی می خواهد تا پسوورد وبلاگ را به ایمیل اصلی وبلاگ ارسال کند. البته ضعف سیستم ثبت وبلاگ در سرویس دهنده بلاگفا نیز یکی از این علتهاست زیرا نام کاربری وبلاگ همان نام وبلاگ است در حالی که در بسیاری از سرویس دهندگان وبلاگ داخلی و خارجی نام کاربری با نام وبلاگ تفاوت دارد و البته این موضوع با هک ایمیل مدیر وبلاگ نیز لو می رود.

از وبلاگ نویسان اراکی می خواهم حتما از سیستمی غیر از سیستم میل یاهو استفاده کنید. پسوورد ایمیل اصلی خود را هر 3 ماه یکبار تغییر دهید و به هیچ وجه از اماکن عمومی مثل کافی نتها برای ورود به میل خود و همچنین به روز کردن وبلاگتان استفاده نکرده و حدالامکان سرویس دهنده خود را از بلاگفا به سیستمی که قابلیت بارگذاری مطالبتان را که در بلاگفا نوشته اید داشته باشد تغییر دهید. البته این نکته نیز ذکر گردد که از درج ایمیل اصلی خود در وبلاگتان خودداری کنید.

هیچ نظری موجود نیست: