۱۳۸۸ اسفند ۱۲, چهارشنبه

تاکید شورای شهر بر مشکلات عدیده شهرداری

رییس شورای اسلامی اراک خواستار پرداخت بدهی دستگاههای اداری و کارخانجات به شهرداری این شهر شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ،” رضا یوسفی تبار ” روز سه شنبه در نشست علنی اعضای شورای اسلامی شهر اراک افزود: مطالبات شهرداری اراک از دستگاههای اجرایی ، ادارات و کارخانجان نزدیک به دویست میلیارد ریال است که برای پرداخت آن اقدامی صورت نگرفته است.
  
 
وی افزود: در حالی که شهرداری اراک برای پرداخت حقوق و پاداش کارکنان خود با مشکل عظیمی مواجه شده ، مدیران دستگاههای اجرایی و ادارات برای پرداخت بدهی معوقه چند ساله خود به شهرداری کاری انجام نداده اند.

وی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک تا آخر هفته مهلت می دهد و پس از آن برای وصول طلب خود از طریق قانونی و به شدت عمل خواهد کرد.

یوسفی تبار گفت: نباید اجرای قانون تنها از ضعفا و مردم خواسته شود ولی برای اخذ ۴۶ واحد تجاری پاساژ فردوسی توسط شهرداری اراک به علت سیاسی کاریها نتوان اقدامی انجام داد.
وی افزود: شش هزار حکم ماده ۱۰۰ داریم که اجرا نشده و هیچ کس پاسخگو نیست و زمانی هم که مسوولان را به شرکت در جلسه شورا دعوت می کنیم ، غیبت دارند.

در ادامه این نشست ، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: مردم از شورای شهر و شهرداری انتظار دارند مطالبات از افراد حقوقی نیز مانند افراد حقیقی دریافت شود.
دکتر ” منوچهر کاظمی ” افزود: شورای شهر و شهرداری باید برای وصول مطالبات خود از دستگاهها ، ادارات و برخی کارخانه ها به فوریت اقدام کند تا مشکل پایان سال برطرف شود.
وی اضافه کرد: در صورت پرداخت نشدن مطالبات شهرداری ،نام دستگاهها به مطبوعات و افکار عمومی اعلام خواهد شد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اراک نیز در ادامه این نشست گفت: حقوق شهرداری ، حقوق شهروندان است و بی احترامی به این موضوع پذیرفتنی نیست.
” محمد حسن احمدی ” خواستار همکاری دادگستری برای وصول مطالبات شهرداری اراک شد تا مشکل مالی پایان سال برطرف شود.

پانوشت مرکزی دیلی: متاسفانه در سالهای اخیر بجای برنامه ریزی عملی برای حل مشکلات شهری اراک در جلسات متعدد و گاها بی نتیجه اعضای شورای شهر فقط به نوشتن و تصویب صورتجلسه اکتفا شده است که آنهم با توجه به حلقه بسته مشاورین و مقربان درگاه شورای شهر اراک از لحاظ کارشناسی چندان موثر نبوده و ظاهرا نخواهد بود.در سالهای قبل هم شاهد طرح اینگونه مباحث در شورای شهر بوده ایم که باید حقوق شهرداری از دستگاههای دولتی اخذ شود ولی ذکر این نکته جالب است که از انهمه جلسه با مدیران استان و مصوباتی که حتی با حضور استاندار مرکزی صورت گرفت ساخت چند سازه محدود و البته طولانی مدت و گهگاه معامله پایاپای تنها عایدی مدیران شهری اراک بود که انهم با توجه به جایگاه ضعیف و نه چندان محکم شورای شهر اراک در موضع ضعف صورت گرفت که به جرات میتوان گفت حقوق مردم که تامین نشد حتی ضررهای سنگینی به شهروندان وارد گردید. امیدواریم مدیران شهری اراک همانطور که در مقام سخن از حقوق ضعفا سخن بر زبان می رانند در عمل نیز حسن نیت و صداقت خود را به شهروندان اراکی اثبات نمایند.ما هم در کنار سایر شهروندان فهیم و البته نگران اراکی چشم به آینده مواضع و دستاوردهای شورای شهر و شهرداری اراک درباره احقاق حقوق شهروندان می دوزیم و امیدواریم مدیران شهری بیشتر از اینکه بدنبال کارهای تبلیغاتی و رسانه ای باشند بدنبال خدمت رسانی صادقانه و کارشناسانه به شهروندان باشند و بجای غر زدن و نالیدن از وضعیت نگران کننده شهر اراک به مردم گزارش دهند برای رفع این مشکلات بصورت بنیادی چه اقداماتی انجام داده اند و چه برنامه هایی برای آینده دارند و پشتوانه کارشناسی ایشان چیست؟

هیچ نظری موجود نیست: