۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

فرمهینی فراهانی:به ‌زودی‌ سر در تاریخی بازار اراک احیا و ساخته می ‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: میراث فرهنگی باید با نگاه ارزش مدار روبرو شوند تا زمینه حفظ و نگهداری ازاین آثار تاریخی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی، محمد حسین فرمهینی فراهانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اراک، با بیان این مطلب اظهار کرد: میراث فرهنگی همسو با برنامه‌های شورای شهر و شهرداری اراک فعالیت می‌کند و ارتباط تاثیرگذاری دراین زمینه وجود دارد که باید در جهت تعامل دو سویه اقدام شود.

وی با انتقاد از رفتارهای دوگانه بیان کرد: متاسفانه در شرایطی برخی از اعضای شورای شهر به صورت دوگانه در زمینه میراث فرهنگی عمل می‌کنند که این امر می‌تواند مشکلاتی را بوجود آورد.

فرمهینی فراهانی تاکید کرد: شورای شهر اراک باید رفتاری واحد در زمینه میراث فرهنگی داشته باشد تا بتوان در جهت حفظ و احیا میراث فرهنگی اقدامات خوبی انجام داد.

وی با اشاره به بازار تاریخی اراک تصریح کرد: میراث فرهنگی به تنهایی توان حفظ و نگهداری بازار تاریخی اراک را ندارد که در این زمینه باید با تعامل و تخصیص اعتبار لازم شرایط برای حفظ و احیای بازار تاریخی اراک فراهم شود.

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی اجرای طرح احیاء سردرب بازار تاریخی اراک خبر داد و گفت: طی روزهای آتی سردرب تاریخی بازار اراک احیا و ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: سردرب تاریخی بازار اراک براساس اسناد موجود بازسازی و احیاء می‌شود که در طرح در نظر گرفته شده، آسیبی به اماکن و ساختمان‌های کنونی ابتدای بازار نیز وارد نمی‌شود.

فرمهینی فراهانی خواستار افزایش تعداد موزه‌ها در اراک شد و گفت: هرچه تعداد موزه‌ها در شهر اراک افزایش پیدا کند زمینه ارائه فرهنگ غنی گذشتگان نیز فراهم می‌شود و نشان دهنده‌ی فرهیختگی بیشتر مردم است.

۳ نظر:

رامین گفت...

متشکرمدوستعزیز از این همه ضحمت واطلاع رسانی

http://sabzandishanarak.blogfa.com

ناشناس گفت...

سلام.
بله همین طور یه دانشجوی قمی هستم که تو اراک درست میخونم و وبلاگنویسی هم میکنم !

شهر خوبیه اراک.میشه گفت یه ایرانه کوچیکه
من در طول این چهار ترم(که سه ترمش رو توی خابگاه بودم) دقیقا از شمال، جنوب، مرکز، غرب کشور هم اتاقی داشتم.
از این جهت شهر خاصیه اراک...

ممنون که سر زدید. :)

Unknown گفت...

وبلاگ خوبي دارين به وبلاگ من هم سري بزنيد
در اون مشكلات شهري بيان شده است
خوشحال ميشم از نظراتتون استفاده كنم
http://band20.blogfa.com