۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

«میگوییم پول ما را بدهید؛می گویند شما ضد انقلابید»!


یکی از اهالی روستای مرزیجران (در 5 کیلومتری شمال غربی اراک) با نگارش نامه ای که برای وبلاگ «اراک؛ کلانشهر من» فرستاده است برخی مشکلات روستانشینان را بازگو کرده است که متن آن در پی می آید :

«سلام به رهبر؛سلام به رئیس جمهور و سلام به مجلسیان

اینجانب محمد. آ متولد سال 1305 ساکن روستای مرزیجران هستم. پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم روستای مرزیجران نهایت فداکاری و از خود گذشتگی را از خود نشان دادند که در این راستا 42 شهید ؛ 95 رزمنده ؛ 8 آزاده و 19 جانباز را تقدیم اسلام و قرآن نمودند.

آنها علاوه بر اعزام فرزندان خود به جبهه ها از کمکهای مالی هم دریغ نکردند که به طور اختصار عبارتند از : 23 میلیون تومان وجه نقد ؛ 23 خاور انگور ؛ 44 تن گندم و آرد ؛ 20 تن کشمش؛ طلا و 18 وانت کمکهای اهدایی دیگر.

اما حالا که خط اتوبان با عرض 70 متر و خط لوله نفت با عرض 30 متر از داخل باغ های ما می گذرد و درختان را نابود کرده که حاصل دسترنج یک عمرمان است اعتراض می کنیم که پول این خسارتها را بدهید به ما اتهام ضد انقلاب می زنند. آیا ما همان افرادی نیستیم که در طول 8 سال جنگ آنطور از خود گذشتگی کردیم؟!».

لازم به ذکر است اداره کل راه و ترابری و شرکت ملی نفت ایران با کشیدن خط اتوبان و لوله نفت از میان مزارع کشاورزان این روستا هنوز به تعداد زیادی از زارعان خسارتی از این بابت پرداخت نکرده اند که موجب شده است بعضا کشاورزان با تجمع در برابر پروژه های در حال ساخت نهادهای مذکور اعتراض خود را بیان کنند.

هیچ نظری موجود نیست: