۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

چه خبر از تمرکز زدایی در شهرداری اراک؟!


حدود یک سال پیش و در اوایل شروع به کار وبلاگ «اراک؛ کلانشهر من» در مطلبی پیشنهاد کردم برای آسان شدن کارها و امورات نهادی مانند شهرداری اراک که روز به روز بر حجم و دیوانسالاری آن افزوده می شود تمرکز زدایی در این نهاد مهم شهری انجام شود (+).

چندی بعد «تقی بورقانی فراهانی»؛ شهردار منطقه یک اراک از «راه اندازی شهرداری ویژه ناحیه شهر صنعتی اراک» خبر داد.

«مهرورزان اراک» به نقل از وی نوشته بود «هر منطقه شهرداری چند ناحیه را به عنوان زیر مجموعه خود دارد که برای بوجود آوردن نظارت دقیق تر و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان ، تصمیم بر این شد که شهرداری ناحیه ویژه شهر صنعتی زیر مجموعه شهرداری منطقه 1 اراک راه اندازی شود». اما این در حالی است که با گذشت حدود یک سال از این تصمیم گیری هنوز هیچ قدمی برای عملی کردن آن برداشته نشده است.

یکی از خوانندگان وبلاگ که از ساکنین این کوی است در نظری ذیل مطلب مذکور در «اراک؛ کلانشهر من» در همین باره نوشته است : «باسلام و عرض خسته نباشی خدمت شهردار منطقه یک اراک شهر دوست داشتنی من. من یکی از اهالی شهرک صنعتی هستم و از شما خواهش میکنم که هر چه زودتر اقدام به تاسیس یک شهرداری در این شهرک زیبا بکنید که نیاز های فراوانی را احساس میکند».

وی در ادامه خواستار تغییر نام «کوی صنعتی اراک» شده است و می نویسد «ضمنا یک تقاضای عاجزانه از شما که به عنوان مسئولین این شهر هستید دارم لطفا نام شهرک صنعتی را به یک نام زیباتر و مناسبتر تغییر دهید چون اصلا برازنده ی این شهرک زیبا نیست».

همانطور که می توان دید این خواست {تمرکز زدایی} کم کم در حال تبدیل به یک خواست عمومی در اراک است و این وظیفه ی شهرداری مرکز و مناطق مختلف آن است که به سمتی حرکت کنند تا نیازهای شهروندان پاسخ داده شود.

هیچ نظری موجود نیست: