۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

کلنگ ساخت موزه بزرگ اراک زمين مي‌ خورد


فاز نخست ساخت موزه بزرگ شهر اراک همزمان با دور سوم سفر هيأت دولت به استان مرکزي آغاز مي‌ شود.

مديرکل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري استان مرکزي در گفتگو با ميراث‌آريا (chtn) با اعلام اين خبر افزود: اداره کل ميراث‌فرهنگي استان مرکزي همزمان با دور سفر سفر هيأت دولت به اين استان چند برنامه افتتاح و کلنگ‌زني را در دستور کار قرار داده است.

وي از آغاز کلنگ‌زني فاز اجرايي موزه بزرگ اراک، افتتاح تکيه تاريخي فرمهين، بازگشايي سايت موزه ذلف‌آباد، افتتاح موزه ميراث‌روستايي ساروق و افتتاح موزه اسناد آشتيان به عنوان پروژه‌هاي حوزه ميراث‌فرهنگي استان که در سفر سوم هيأت دولت به بهره‌برداري مي‌رسند ياد کرد.

محمدحسين فرمهيني فراهاني افزود: همچنين در جريان اين سفر بازارچه و کارگاه صنايع‌دستي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.


پ.ن : البته تاریخ افتتاح این موزه «بزرگ» مشخص نشده است و معلوم نیست ما قرار است آغاز بهره برداری از این موزه را به چشم ببینیم یا نوه ها و نتیجه ها یمان!. البته وب سایت «میراث آریا» سریعا به پانوشت «اراک؛ کلانشهر من» واکنش نشان داده و تاریخ افتتاح این موزه را «تا 5 سال آینده» ذکر کرده است.

به نوشته این وب سایت و به نقل از معاون حفظ، احيا و ثبت آثار تاريخي استان مرکزي «اين موزه در مرکز شهر اراک در 3 طبقه ساخته مي‌شود که يک طبقه به انبار و گنجينه‌هاي موزه اختصاص دارد و در 2 طبقه ديگر تالارهاي نمايش موزه راه‌اندازي مي‌شوند.

وي با بيان اينکه در اين موزه آثاري مربوط به شهر اراک به نمايش گذاشته مي‌شود، ادامه داد: کتابت، اسناد و نسخ خطي، صنايع‌دستي، فرش، تاريخ طبيعي، مردم‌شناسي، پوشاک و باستان‌شناسي از بخش‌هاي تعريف شده براي اين موزه است.

علمدار خاطرنشان کرد: با مطالعات انجام شده عمليات ساخت اين موزه در مدت زمان پنج سال به اتمام خواهد رسيد و اعتبار مورد نياز آن 40 ميليارد ريال برآورد شده است».

۱ نظر:

رضا گفت...

سلام ممنون كه هميشه سر ميزني
من اينجا با 23 كيلوبايت كانكت ميشم
اگه اراك باشم حتما ميام و سر ميزنم
معذرت از اينكه زياد نميتونم سر بزنم
..................اراك شهر اريكه هاي ماندگار.........