۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

مهار آتش سوزی در مجموعه تاریخی بازار اراک

فارس: مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني اراك گفت: سرعت عمل آتش‌نشانان از بروز فاجعه در بازار اراك در آخرين جمعه سال جلوگيري كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني اراك، "عبدالله اسماعيلي" اظهار داشت: پيش از ظهر امروز شخصي طي تماس تلفني با سامانه 125 خبر از بروز حادثه‌اي در گذر اول بازار سنتي اراك «گذر سلاخها» داد.

وي تصريح كرد: پس از اين تماس كه در ساعت 11:10 صبح اعلام شد، آتش نشانان چهار ايستگاه به محل حادثه اعزام شدند، وخامت حادثه به شكلي بود كه حتي ترافيك سنگين روزهاي آخر سال مركز شهر سبب نشد آتش نشانان دير به محل برسند و پس از چهار دقيقه نخستين خودرو به محل رسيد.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني اراك ادامه داد:‌ حادثه در يك انباري در طبقه دوم يكي از ساختمان‌هاي نزديك خيابان اصلي بازار اتفاق افتاد و زبانه‌هاي آتش تا چند متر خارج ساختمان كشيده مي‌شد تا جايي كه تير برق چوبي كنار ساختمان نيز طعمه حريق شد.

اسماعيلي همچنين گفت: پس از ورود آتش‌نشانان و آغاز عمليات توسط ايشان كم‌كم حجم آتش كاهش يافت و آتش‌نشانان توانستند به كانون حريق كه انباري كفش و دمپايي بود، نزديك شوند و با استفاده از شيوه‌هاي جسورانه و شجاعانه حريق را اطفاء و از گسترش آن به ديگر نقاط بازار جلوگيري كنند.

وي خاطر نشان كرد: در اين حادثه يك نفر دچار سوختگي از محل دست‌ها شد كه به مركز فوريت‌هاي پزشكي اعزام شد.

هیچ نظری موجود نیست: